18 kwi 2017

młotek bezodrzutowy

Fajna nazwa "młotek bezodrzutowy" brzmi jak z kosmosu :) i faktycznie takie młotki powstały na potrzeby kosmonautów. Zwykły młotek w przestrzeni kosmicznej odbijał się unosząc kosmicznego mechanika. Dlatego powstał nowy typ młotków, ich głownia wypełniona jest specjalnym śrutem, który amortyzuje odrzut podczas pracy. Z historii wiemy, że wiele kosmicznych wynalazków weszło do powszechnego użytku, tak było i w tym przypadku. Obecnie bezodrzutowe młotki uważane są za najbezpieczniejsze, a używa się ich np. w mało dostępnych miejscach, przy pracach montażowych, przy produkcji okien. 
A teraz najlepsze, taki młotek łatwo zrobić samemu.


Na pomysł zrobienia młotka wpadł mój M i muszę się przyznać, że po raz pierwszy w życiu usłyszałam nazwę "młotek bezodrzutowy". Mam nadzieję że nie jestem jedyna, która nie wiedziała :)

Mój M zakupił kilka zakończeń, zrobił młotek z możliwością wymiany zakończeń: plastikowa, drewniana, mosiężna.


Młotek składa się z obucha i trzonka.
Na obuch mój M wybrał mosiężny trójnik w rozmiarze 3/4". Za uchwyt posłużył trzonek uniwersalny czyli do grabi, łopaty.




Obuch został wypełniony małymi metalowymi nakrętkami co likwiduje efekt odbicia od metalu.











Czytając o młotkach bezodrzutowych w internecie dowiedziałam się, iż są niezbędne w skrzynce każdej złotej rączki.

Koszty:
trzonek uniwersalny 4,98zł
trójnik mosiądz 3/4" 18,56zł  
korek mosiądz 3/4" 10,46zł
zaślepka PP 32mm 2,26zł
gałka drewniana 40mm 2,95zł
odbojnik ścienny 3,90 zł
metalowe nakrętki

Narzędzia:
Piła ręczna, nożyk, ołówek.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...