20 lip 2018

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Zapraszam do obejrzenia krok po kroku jak powstał mój nowy mebel.


Nogi stolika są z drewnianych kantówek, blat jest dębowy, a półka z drewna sosnowego.



Zaczęłam od przycięcia kantówek.



W każdej kantówce zrobiłam otwory w miejscach, w których chciałam je skręcać.



Otwory powiększyłam by główka wkrętów nie wystawał poza granicę deski.


Dwa boki nóg stolika przygotowałam do skręcania. Użyłam kątownika by mieć wszędzie równe kąty.







Dwa skręcone w całość boki połączyłam krótszymi kantówkami.





Gotowy stelaż wyszlifowałam papierem ściernym, a następnie położyłam bejcę w kolorze pasującym mi do pozostałych mebli w domu.



Blat i półkę również pokryłam bejcą.



W węższych bokach stelaża zaplanowałam wstawić X z listewek.






Listewki wkleiłam na cieplaka.


Następnie nałożyłam dwie warstwy lakieru do drewna by zrobić błyszczącą powłokę na wszystkich elementach.


Połączenie stelaża z blatem i półką zrobiłam za pomocą małych kątowników.









Żeby przykryć wkręty łączące stelaż i dodać element dekoracyjny, zamówiłam na allegro czarne ozdobne kątowniki. Do ich przykręcenia miałam czarne wkręty do drewna.




W domu nóżki otrzymały jeszcze podkładki.


Stolik jest wąski więc w korytarzu nikomu nie przeszkadza.
Dodatkowo specjalnie zrobiłam wyższe nóżki by ułatwić sobie sprzątanie pod nowym meblem.








3 komentarze:

  1. Przyznam, że całość robi fajne wrażenie i miło podpatrzyć wykonanie od początku do końca. Ale jednak mebel dla mnie przede wszystkim robią te czarne kątowniki do ozdoby. Taki prosty motyw, a jak dodaje charakteru.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam akurat bardzo podobny stoliczek u siebie w ogrodzie i dość często z niego korzystam. Jednak jak niedawno zobaczyłam meble ogrodowe w https://ogrodolandia.pl/ to już nawet teraz wiem który komplet będzie dla mnie najładniejszy.

    OdpowiedzUsuń

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...