10 wrz 2017

transfer zdjęć z papieru na drewno

Skorzystałam z metody decoupage transfer. Jest wiele metod transferu, ale przy tej metodzie wystarczy kupić tylko jeden produkt: transfer gel. Zrobiłam próbę na drewnie sosnowym, sklejce, plastiku, aluminium, i na materiale.


Transfer Gel można zakupić w sklepie dla plastyków bądź jak ja na allegro w cenie od 20 do 30zł.
Do nakładania transferu użyłam pędzla. Obrazki są z drukarki laserowej i w odbiciu lustrzanym.





Przycięłam białe brzegi mojego logo.
 


Czytałam, że należy nakładać od 3 do 6 warstw transferu na obrazek w odstępach min 20 minutowych (czas schnięcia). Ja nakładałam 4 warstwy, za każdym razem w inną stronę czyli od lewego brzegu do prawego, od góry do dołu i na odwrót.



Po czwartym schnięciu obrazka pomalowałam transferem deseczkę w miejscu gdzie miał zostać przyklejony obrazek i na obrazku. Następnie przyłożyłam obrazek do deseczki, wzięłam przezroczystą folię i palcem docisnęłam obrazek.




To samo zrobiłam na sklejce.



Znowu pozostawiłam do schnięcia



Przy użyciu mokrej gąbki namoczyłam papier, a następnie palcem zaczęłam rolować go do całkowitego usunięcia.







Efekt po pierwszym rolowaniu.



Namaczanie i rolowanie papieru powtórzyłam, aż cztery razy. Efekt końcowy.




Sprawdziłam efekt również na plastiku, aluminium i na tkaninie.




Na kubku aluminiowym nie zauważyłam, że nie mam napisu w odbiciu lustrzanym.


Na materiale przy drugim zmywaniu zaczął schodzić napis, więc trzeba to robić delikatnie i na rzeczach których nie mamy w planie prać.




Spostrzeżenia:
-Obrazki trzeba dokładniej wycinać,
-Nadmiar transferu trzeba wycierać, jak zaschnie to jest widoczny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...