24 sty 2018

Drewniany obraz

Bardzo łatwo ozdobić mieszkanie obrazami, jest pełno gotowych obrazów w sklepach i galeriach. Możemy też kupić ramki i włożyć swoje zdjęcia. Ale ja proponuję zrobić obrazy nietypowe bo drewniane. Lubię drewno i lubię mieć je w swoim domu, dlatego wybór był prosty.


Do obrazów potrzebowałam desek równych i zakończonych prosto z równymi kantami bez zaokrągleń. W marketach budowlanych z ogólnodostępnych desek wybrałam sztachety drewniane przeznaczone głównie do płotów, ogrodzeń.



Każda deska została podzielona na równe trzy mniejsze kawałki.







Jeden obraz powstał z połączenia czterech deseczek, które zostały skręcone z jednej strony przy pomocy wkrętów i cieńszych listewek

  




Z takim gotowymi drewnianymi obrazami możemy zrobić co chcemy np. pomalować/narysować coś samemu, możemy coś przykleić, przyczepić itd.

Ja przeniosłam obrazki wydrukowane na zwykłej drukarce na zwykłym papierze za pomocą preparatu transfer gel. Obrazy zwłaszcza z tekstem muszą zostać wydrukowane w odbiciu lustrzanym.


Każdy papier ze zdjęciem został pomalowany czterokrotnie transferem z przerwami na schnięcie.


Żeby przenieść zdjęcie na deski trzeba pomalować zdjęcie (piąta warstwa) oraz deski w miejscu w którym je przykleimy.
Następnie zdjęcie przykładamy obrazkiem do deski i dociskamy równo by nie było żadnych pęcherzyków powietrza. Pozostawiamy do wyschnięcia.




Po całkowitym wyschnięciu zabrałam się do rolowania papieru (na mokro). Papier schodzi, a zdjęcie zostaje. Zazwyczaj roluje się papier dłonią, ja delikatnie robiłam to miękką szczoteczką do zębów. Efekt ten sam, ale ręka nie boli.




Obrazek i drewno zabezpieczyłam przezroczystym lakierem do drewna. 



Jako zawieszka posłużył sznurek jutowy, który jest też elementem ozdobnym. 
Na poniższym zdjęciu jestem z moim M w Neapolu i wspinamy się na wulkan Wezuwiusz. Zabraliśmy stamtąd na pamiątkę trzy kamienie wulkaniczne, które przykleiłam do obrazu.




Wszystkie powstałe zdjęcia przedstawiają momenty ważne dla nas. Dzięki temu nasz dom jest częścią nas.



A jak to robią inni. Kilka zdjęć z Internetu.     



























Koszty:
Sztacheta drewniana 1 szt. 10zł
Listewki drewniane 1 szt. 6 zł
Transfer Gel 1 szt. na allegro około 23 zł + przesyłka

2 komentarze:

  1. Bardzo fajnym pomysłem jest zrobienie zegara w ten sposób, mechanizm można kupić na aukcji, a resztę wypalić lutownicą na kawałku drewna :)
    BTW bardzo fajnie te obrazy wyszły, myślę że może to być genialny pomysł na prezent

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zegar już mam :) jest opisany w innym poście http://kobietawakcji.blogspot.com/2017/04/drewniany-zegar.html

      Usuń

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...