2 lip 2016

Pomysł wzięty z potrzeby

Potrzebowałam szafkę na buty, która byłaby zarówno półką jak i siedzeniem. Do wyboru miałam dwie opcje:
  1. Kupić
  2. Zrobić
Kupić jest bardzo prosto, możemy znaleźć: od koloru do wyboru, duże-małe, jasne-ciemne, tańsze -droższe, itd., ale zrobić to już dla niektórych wyższa szkoła jazdy. Pokażę Wam jak krok po kroku w prosty sposób i tanim kosztem odnowiłam starszą wiekowo ode mnie szafkę.


W  latach swojej świetności szafka ta posiadała jeszcze lustro. W 1997r po przeprowadzce do nowego domu szafka już bez lustra została wstawiona do garderoby i przez około 15 lat stała w niej prawie nieużywana i zapomniana. Kilka lata temu, gdy zaczęliśmy budować domek zabrałam szafkę ze sobą, tylko po to by przechowywać w niej śrubki, gwoździe i inne drobne rzeczy. Nikt o nią za bardzo nie dbał, bo docelowo była już do wyrzucenia. Aż pewnego dnia los szafki się odmienił. 

W pierwszej kolejności wyszlifowałam zewnętrzne ściany szafki. Użyłam szlifierki, było szybciej i wygodniej. Z wewnętrznej części usunęłam listewki na szufladki.



Następnie wymalowałam ją farbą do mebli.



Na wymiar szafki została wycięta płyta OSB (koszt płyty o grubości 12mm około 13zł/m2), którą zabezpieczyłam materiałem by nie haczyła gąbki i tkaniny obiciowej.
Jeszcze przed przystąpieniem do pracy zaopatrzyłam się dodatkowo w gąbkę tapicerską (koszt na allegro 100x120x5cm 30 zł). Oraz w tkaninę obiciową tapicerską (koszt na allegro 100x142cm 16 zł).





Na koniec dokupiłam wycieraczkę w IKEI za 14zł. Wycieraczka po przecięciu na pół idealnie się wpasowała.
Podsumowując cel został osiągnięty, jestem szczęśliwą posiadaczką szafki na buty z wygodnym, miękkim siedziskiem i miejscem na torebkę.


Na koniec zdjęcie z czasów budowy.


Koszty:
Farba do mebli 0,5l 35zł
Płyta OSB o grubości 12mm 13zł/m2
GĄBKA TAPICERSKA MEBLOWA 100x120x5cm 30 zł
TKANINA OBICIOWA TAPICERSKA 100x142cm 16 zł
Wycieraczka 14zł
Z racji, że miałam farbę i płytę OSB koszt, jaki poniosłam faktycznie to gąbka, tkanina i wycieraczka. Został mi jeszcze spory kawałek gąbki, który wykorzystam przy przerabianiu sofy, ale o tym napiszę innym razem.

Narzędzia:
Szlifierka, pędzel, nożyczki, nożyk tapicerski, kombinerki, zszywacz tapicerski ręczny, zszywki, młotek.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...