25 sie 2016

Lampa stojąca – część 2 elektryka



Podstawę lampy stojącej już mam, teraz czas na elektrykę.
Od ponad miesiąca czaiłam się z zakupem kabla w oplocie, a to dlatego, że jest duży wybór kolorów. Nie mogłam się zdecydować, najpierw chciałam czerwony, potem brązowy, później żółty, następnie myślałam o pepitce. W końcu wybrałam jasnozielony.

Sami zobaczcie jaki jest wybór. 



Zdjęcie pochodzi ze strony allegro od jednego ze sprzedawców.
 
Paradoksalnie największą trudność przy tym przedsięwzięciu sprawił mi właśnie wybór koloru. Reszta poszła dużo szybciej. 

Zakupiłam pozostałe elementy:
- wtyczka płaska z uchwytem
- przełącznik przezroczysty
- oprawka na żarówkę 


Najpierw połączyłam kabel z wtyczką i kabel z oprawką. 


Przełącznik rozkręciłam i przymocowałam w odpowiednich miejscach kabelki. 


Lampa gotowa. Prawda że proste? :)



Założyłam żarówkę LED ponieważ nie grzeje się w trakcie świecenia. Ma to duże znaczenie gdyż na klosz wybrałam kubeczki plastikowe.


Kubeczki połączyłam na zszywki, im mniejsze tym lepsze.


Szybko okazało się że 50 kubeczków nie wystarczy. Powstało koło o średnicy prawie 50cm. Dokupiłam więc 150 kubeczków. Na kulę wykorzystałam równo 200szt.


W ciągu dnia lampa wygląda jak dmuchawiec, a wieczorem na ścianie są fajne wzorki. Specjalnie wybrałam przezroczyste kubeczki dzięki nim jest jasno w pokoju.

Jeśli ktoś ma dzieci to z białych kubeczków można zrobić bałwanki. Wpiszcie sobie w wyszukiwarce "bałwan z kubeczków" a wyświetlą się instrukcje.



Kule z kubeczków można też postawić w ogrodzie jeśli planujemy imprezę np. grill ze znajomymi. Wystarczy doprowadzić światło, nie musi to być lampa wystarczy latarka. Wtedy kula może stać w dowolnym miejscu. Na pewno zrobi wrażenie na gościach.

Koszty:
- kolorowe kable 2m x 5,99 zł = 11,98 zł
- wtyczka płaska z uchwytem 5,57 zł
- przełącznik przezroczysty (wyłącznik przelotowy) 6,45 zł
- oprawka na żarówkę 4,99 zł 
- kubeczki plastikowe (Biedronka 25szt. 4,99 zł, Auchan 50szt. 3,99 zł) 
- zszywki 0,60 zł

Narzędzia:
śrubokręt elektryka, noży tapicerski, zszywacz.



3 komentarze:

  1. Wow, to naprawdę imponujące, lampa wygląda super :) zazdroszczę zdolności manualnych i pomysłowości!
    Ja ostatnio zamawiałam części z tego sklepu: http://dlaelektrykow.pl/110-wylaczniki-roznicowopradowe, ponieważ chciałam sama zrobić lampkę nocną, ale nie potrafię się do tego zabrać.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę wielu takich pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
  2. No faktycznie - lampa wygląda super, ale ja na ten moment wiem, że nie byłabym w stanie samodzielnie czegoś takiego stworzyć. Jest strona https://www.interblue.pl/ która oferuje ciekawe propozycje i ja ewentualnie przy takiej opcji bym została.

    OdpowiedzUsuń
  3. super lampa, marzy mi się coś takiego.

    OdpowiedzUsuń

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...