19 wrz 2016

biuro - część 2 - kinkiety z doniczek


W pokoju zaadoptowanym na biuro są dwa wystające kable ze ściany gdzie powinny być kinkiety. Postawiłam sobie za zadanie zrobić je tak by były inne niż znane nam ze sklepów, a do tego praktyczne. 


Zakupiłam na allegro kabel w oplocie w kolorze pomarańczowym, a w markecie oprawki na żarówki.


Pierwszy etap prac to: połączenie kabli z oprawkami.










Drugi etap prac to klosz. Siostra lubi żywe kolory, dlatego w biurze klosze do kinkietów są w rzucającym się w oczy odcieniu zieleni :). Chciałam by kinkiety były ruchome, żeby siostra mogła ustawić światło jak chce i gdzie chce. Żeby zrobić ruchomy klosz potrzebowałam śruby, nakrętki motylkowe i płaskowniki z otworami.


W dnie doniczek z pomocą taty zrobiliśmy dziury na kabel z oprawką na żarówkę. Dziury zrobiliśmy też w bokach doniczek, do których przyczepiliśmy nagięte pod kontem płaskowniki.




Następnie oczyściłam płaskowniki i pomalowałam farbą dekoracyjną do metalu w sprayu.



Jak już wyschły mogłam zabrać się za montaż.


Do ściany przykręciłam je na kołki rozporowe.



Następnie na śrubki i nakrętki motylkowe przykręciłam klosz/doniczkę.




Przez otwór w dnie doniczki przeciągnęłam kabel z oprawką, a potem przymocowałam na element mocujący.




Na koniec żarówka Led (nie grzeje się w trakcie świecenia) i zabrałam się za kolejne cztery klosze.



Podsufitki wzięłam od starych kinkietów. Przemalowałam lakierem na czarno i są jak nowe.



UWAGA: Jeśli chcecie zabrać się za zabawę z prądem, pamiętajcie o wyłączeniu bezpieczników!!!

Przygotowałam sobie kable do podłączenia.






Z nadmiaru kabli zrobiłam bardzo luźny supeł.



Ruchome klosze.



Na jednej ścianie kinkiet jest na dwa klosze, a na drugiej na trzy klosze.



Koszty:
Kabel w oplocie 5 m x 5,99 zł = 29,95 zł
Oprawka na żarówkę 5 szt. x 4,99 zł = 24,95 zł
Osłonka (doniczka) 5 szt. x 3,90 zł = 19,50 zł
Śrubki 1 opak = 9,90 zł
Nakrętki motylkowe 10 szt. x 0,39 zł = 3,90 zł
Płaskownik (wieszak) 5 szt. x 0,79 zł = 3,95 zł
Żarówka LED 2 szt. x 16,98 zł, 3 szt. x 11,48 zł = 68,40 zł
Łączny koszt: 160,55

Narzędzia:
Nożyk, śrubokręt elektryka, wiertarka, śrubokręt.


Posty powiązane:

Biuro – część 1 – regał na segregatory

1 komentarz:

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...