4 sty 2017

Renowacja drewnianych krzeseł


Nowy rok to nowe wyzwania. Zaczynam wpisem jak odświeżyć stare drewniane krzesła z PRL.
W moje ręce wpadły dwa stare krzesła, które postanowiłam odrestaurować. Krzesła trzymają się świetnie jak na swój wiek i na to co przeszły (jakiś czas stały na świeżym powietrzu).


Zaczęłam od usunięcia siedzeń i oparć.





Szlifierką wyszlifowałam krzesła, najpierw grubym papierem ściernym by zdjąć stary lakier, a potem drobnym papierem wygładziłam powierzchnię drewna.





 


Nałożyłam lakierobejcę w kolorze pasującym do pozostałych mebli w domu. 




Siedziska i oparcia nie dało się już uratować dlatego powstały nowe. Z płyty osb wycięłam siedziska, a mój M ze sklejki wyciął i przykręcił nowe oparcia.








Do oparć wykorzystałam gąbkę o grubości 2cm.




Pokrowiec na oparcie uszyłam z materiału tapicerskiego. Wykorzystałam resztki jakie miałam w domu, dlatego pokrowce nie są jednakowe. 







Do siedzisk wykorzystałam gąbkę o grubości 5cm.  


Następnie zabrałam się za szycie pokrowców.






Od spodu przyczepiłam tkaninę na małe gwoździki (można wykorzystać do tego zszywacz tapicerski)




Gotowe krzesła




Koszty:
Większość rzeczy miałam, zakupiłam tylko gąbkę 2cm. Podaję koszty dla informacji.
Gąbka 2 cm: allegro 200x120x2cm około 20zł
Gąbka 5 cm: allegro 200x120x5cm około 45zł
Tkanina obiciowa: szerokość 142cm cena za 1m około 15zł

Narzędzia:
Szlifierka, wyrzynarka, wkrętarka, maszyna do szycia, nożyczki, szpilki, ołówek, miarka, nożyk tapicerski, młotek.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...