23 gru 2017

rustykalna lampa z sita

Przerabiam salon na styl rustykalny czyli połączenie sielskiego klimatu z nutą nowoczesności. Dziś zapraszam do obejrzenia jak powstały lampy z kloszami z sita do mąki. Dodatkowym elementem ozdobnym są łańcuchy utrzymujące klosz.



Drewniane sita do mąki zakupiliśmy przez Internet. Średnica 50cm to koszt około 50zł za sztukę. Przy zakupie można wybierać jeszcze wielkość oczek w siatce.


Sitom nadałam kolor jasnego dębu używając bejcy do drewna z firmy Dragon. Bejcę można wcierać szmatką lub nakładać pędzlem. Położyłam dwie warstwy bejcy.




Podsufitki czyli coś w czym trzeba schować kable mogłam sama skręcić z desek bądź poszukać czegoś małego, drewnianego i gotowego. Znalazłam drewniane szkatułki w sklepie o idealnym dla mnie wymiarze. 




Szkatułki / podsufitki również zabejcowałam podwójnie.



Następnie położyłam przezroczysty lakier do drewna zarówno na sita jak i na podsufitki. Lakieru również położyłam dwie warstwy.


Teraz czas na część elektryczną i dekoracyjną czyli kabel, oprawki na żarówkę oraz czarne łańcuchy.


W podsufitkach wywierciłam dwa otwory jeden na kabel a drugi na haczyk do łańcuchów.




Oprawkę na żarówkę zamontowałam na samym środku. Natomiast łańcuchy w trzech równych odstępach przy krawędzi.







Koszty:
Sita drewniane średnica 50 cm 56zł/szt
Szkatułki drewniane 6zł/szt
Bejca do drewna 10zł
Lakier do drewna 32zł
Łańcuch 2 opakowania 10zł/szt
Oprawka na żarówkę 6zł/szt
Kabel 10zł
Haczyki 6zł/2szt

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...