18 wrz 2018

dębowe półki ścienne

Z dwóch desek dębowych powstały półki ścienne na rurach stalowych gwintowanych. Półki to ciąg dalszy stylu rustykalnego w naszym domu.


Do zrobienia półek kupiliśmy dwie półtora metrowe dębowe deski. Deski były już wysuszone, ale posiadały zacieki, których ciężko było się pozbyć. Posiadały też korę, która należało usunąć.







Kora jest miękka dlatego odcięłam ją nożem 




Po usunięciu kory deski mają niepowtarzalny kształt.


Szlifowanie zaczęłam od grubego papieru ściernego o niskiej gradacji P 40. Drewno dębowe jest twarde, a surowe drewno ma sporo podniesionych włókien. Doprowadzenie desek do idealnie gładkiego stanu zajęło mi około dwóch godzin.






Następny papier ścierny P 180 do wygładzenia powierzchni.







Na gotowe deski została naniesiona bejca do drewna, a następnie lakier do drewna.







Podpórki do półek składają się z kryzy żeliwnej, rurki stalowej i żeliwnej zaślepki.









Przed położeniem czarnego lakieru rurki dostały warstwę podkładu.






Mój M zajął się montażem półek do ściany.




















I gotowe.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...