13 sie 2019

Drewniana taca DIY

Prostokątną tacę wykonałam z drewna sosnowego. Porządny materiał oraz solidna konstrukcja sprawiają że bez problemu można przenieść na niej również ciężkie przedmioty. Taca może być ozdobą kuchni, jadalni, jak również stylową ozdobą imprez typu garden party.


Do zrobienia jednej tacy użyłam dwóch drewnianych listew o wymiarze 90 x 20 x 2000 mm. Deski zostały pocięte ręcznie na wymiar tacy 50 x 30 cm.










Przed skręceniem przeszlifowałam deski



Przycięłam jeszcze dwie cienkie listewki  na spód tacy








Taca jest skręcona na wkręty uniwersalne, przed wkręceniem ich wywierciłam otwory by deski się nie rozszczepiały. Natomiast żeby główki wkrętów nie wystawały ponad powierzchnię deski powiększyłam otwór pogłębiaczem stożkowym.











Następny krok to olej lniany do konserwacji drewna.


Po wyschnięciu położyłam bejcę w kolorze orzechówka




Na koniec stylowe uchwyty i tacka gotowa












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...