30 maj 2023

biokominek - zrób to sam

Biokominek dla każdego: do domu, ogrodu na balkon czy taras. Łatwy i tani w przygotowaniu. Podgrzeje pomieszczenie, ozdobi taras, zadziwi zapachem, zainteresuje gości, itd. itp. Zapraszam do zapoznania się z krótką instrukcją jak zrobić biokominek. 

Do zrobienia bio-kominka potrzebujemy: 

- doniczka / osłonka na doniczkę 

- piasek

- kamyki do ozdoby

- metalowy pojemnik na biopaliwo

- biopaliwo (1L około 20zł) 




Piasek wsypujemy na dno doniczki i ubijamy go. Robimy otwór na pojemniczek. 




Żeby piasek nie wpadł do pojemnika na paliwo, zakleiłam go taśmą. 
Następnie układamy kamyki ozdobne. 




Dla bezpieczeństwa i by nic się nie rozlało użyłam lejka do przelania biopaliwa.







By zgasić płomień wystarczy odciąć dopływ powietrza, ja robię to łyżeczką




Płomień na żywo wygląda świetnie, ładnie się pali, ale krótko. 
Mój pojemniczek zalany do 1/3 pojemności pali się około 15 min. 
Trzeba wiedzieć, że długość palenia zależy od wielkości otworu, jeśli go zmniejszę wydłużę czas spalania. 

Ciekawostka: paliwo do bio-kominków ma różne zapachy, ja na potrzeby testów zakupiłam bezzapachowy i pomarańczowy. I jestem zachwycona paletą zapachów. Myślę że zapach lawendowy może w letnie wieczory odstraszać komary.  



Zalety:

- Taki biokominek może być używany również w domach, może podnieść temperaturę w pomieszczeniu - będzie dobry na chłodniejsze wieczory.

- Biokominek jest bezdymny – podczas palenia nie wydziela dymu oraz żadnych szkodliwych substancji, jedynie parę wodną i dwutlenek węgla w niewielkich ilościach jakie sami wydychamy, więc jest całkowicie przyjazny dla otoczenia.

- Jest łatwy do przenoszenia.

- Biokominki nie brudzą, ponieważ nie produkują sadzy, spalin ani popiołu




2 komentarze:

  1. Marzy mi się posiadać biokominek. W głowie już jakaś wizja biokominka jest ale... ostatnio trafiłam na artykuł o wybuchu paliwa w biokominku, komentarze też mnie przeraziły. Zastanawiam się na ile jest to bezpieczne.
    Kto ma? Czy polecacie? Dlaczego odradzacie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kobieta w akcji4 lip 2023, 12:26:00

      widziałam też ten artykuł, a pod nim informacje by nie dolewać paliwa w trakcie palenia się biokominka oraz sprawdzić w domu instalację wentylacyjną. Proponowany przeze mnie biokominek jest raczej dekoracją i fajnie sprawdzi się na ogrodzie czy tarasie. W domu trzeba być ostrożnym jak to zawsze bywa przy ogniu.

      Usuń

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...