6 sie 2024

drewniany leżak ogrodowy jak zrobić

 Długo zastanawiałam się co zrobić z desek z dna łóżka. Listwy leżały i czekały, aż pomyślałam o leżakach ogrodowych. Dokupiłam trochę kantówek oraz listew. 

Kantówki i listwy z dna łóżka wyszlifowałam i położyłam dwie warstwy lakieru. 






Listwy z dna łóżka miałam w rozmiarze 90cm. Skróciłam je by leżak był węższy. Z racji iż robię równolegle dwa leżaki, musiałam dokupić trochę listew. Są dostępne na allegro, spokojnie można wybrać ilość sztuk oraz rozmiar. 







Następnie przycięłam długie kantówki by zrobić ramę. Wszystko skręcałam na wkręty do drewna. 






Ułożyłam deseczki w równej odległości i zaczęłam przykręcać.  




Następnie zrobiłam ramkę do zagłówka, zagłówek ma być regulowany dlatego jest osobno.






połączenie ramy oparcia z resztą konstrukcji zrobiłam za pomocą zawiasów budowlanych










Drewniane leżaki są ciężkie więc zakupiłam kółka by łatwiej się je przenosiło z miejsca na miejsce. Kółka są skrętne, a zamontowałam je przy oparciu. 

Z perspektywy czasu nie wiem czy lepsze nie były by kółka sztywne, bez skrętne. Leżak w trakcie przenoszenia ucieka na prawo i lewo. 


Pozostałe nóżki to przycięte na wymiar klocki. 




Po wyszlifowaniu i pomalowaniu z gumy wycięłam podkładki. 










Ostatni element to regulacja oparcia. 





Montaż na wkręty do drewna  





Regulacja oparcia opiera się na listwie z dna łóżka oraz trzech kawałków pozostałych z przycinania listewek. 











Gotowe leżaki przeniosłam na ogród by położyć jeszcze dwie warstwy lazury. 
Użyłam swojej ulubionej lazury z 12 letnią gwarancją (im dłuższa tym więcej czasu mam spokój z kolejnym malowaniem). Lazura ochronna Polski Klimat firmy V33 kolor tek. 









Leżaki po pierwszym deszczu nic nie nasiąkły. Trzymają się świetnie 



1 komentarz:

  1. Świetny poradnik! Dokładnie czegoś takiego szukałam. Zrobienie własnego leżaka ogrodowego wydaje się teraz o wiele prostsze dzięki Twoim wskazówkom. Nie mogę się doczekać, żeby spróbować! Dzięki za inspirację! 🌿

    OdpowiedzUsuń

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...