17 lip 2016

Stolik kawowy



Niedawno pisałam o stole sześcioosobowym (link), teraz pod „młotek” trafił stół czteroosobowy. Wyglądał dokładnie tak samo: kiedyś lakierowany w kolorze wiśni z wypełnieniem z białej laminowanej płyty. Z czasem płyta zaczęła gdzieniegdzie odstawać. 

Życie bywa pełne wyborów np.: kupić – zrobić, wyrzucić – przerobić, itd. Oczywiście ja wybrałam opcję zrobić, przerobić.

Ale po kolei.

Stolik kawowy powinien być mniej więcej na wysokości kanapy/sofy. Dlatego nogi stołu na dokładną wysokość przycięłam elektryczną piłą do cięcia drewna. Dłuższe brzegi listew łączących nogi przecięłam tak, by zrobić z nich krótsze brzegi. Potem każdą część wyszlifowałam i połączyłam blaszkami.

Blat stołu przecięłam w dwóch miejscach. Usunęłam środek, a boki połączyłam. Wszystko po to by zachować drewniane wykończenie blatu. Blat też połączyłam blaszkami.


Usunęłam płytę laminowaną z blatu i zabrałam się za szlifowanie.


Z początku szlifowałam grubym papierem ściernym, bo łatwiej było usunąć stary lakier. A potem prawie gładkim papierem ściernym żeby wygładzić powierzchnię blatu i nóg. 
 

Do malowania wybrałam lakierobejcę dekoracyjno-ochronną Vidaron. Jest gęsta, łatwa w nakładaniu i nie kapie podczas malowania.



Po dobie schnięcia przeszlifowałam wszystko raz jeszcze gładkim papierem ściernym. Nałożyłam drugą warstwę lakierobejcy i gotowe.

Do wypełnienia dziury po laminowanej płycie użyłam listewek z sosnowego łóżka (listewki z dna łóżka wykorzystałam przy renowacji dużego stołu). Listwy docięłam na wymiar wyrzynarką, a potem wyszlifowałam szlifierką. 




W gotowe listewki wtarłam szmatką olej do blatów kuchennych (ten sam, który został mi z dużego stołu).


Następnie ułożyłam je we wnętrzu blatu. 
Teraz mam stolik kawowy do kompletu. Mniejszą kopię dużego.




Tyle pozostało z czteroosobowego stołu.




Koszty:
Lakierobejca Dekoracyjno-Ochronna Vidaron 0,2l 12,50 zł
Blaszka z dziurkami do łączenia 4 szt. x 5zł
Śrubki
Olej do blatów kuchennych (0,5l 36,60zł) wykorzystałam ten sam, który został mi jeszcze z renowacji dużego stołu.

Narzędzia:
Piła elektryczna do cięcia drewna, szlifierka, wyrzynarka, pędzel, szmatka do wcierania oleju.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...