5 paź 2016

biuro - część 4 - biurko

Przyszedł czas na najważniejszą rzecz w biurze – BIURKO. Niby nic trudnego: blat i cztery nogi. Każdy chętny coś by sklecił, problemem może być sam design. Chciałam by stół był duży, stabilny i tak jak regał z płyty OSB. Nad nogami długo się zastanawiałam, gdyż jest spory wybór w marketach budowlanych i w Internecie. Najbardziej podobały mi się te w starym stylu i wtedy postanowiłam znowu wybrać się na strych rodziców.


Stała tam ponad czterdziestoletnia maszyna do szycia i która od ponad dwudziestu lat nie była używana. Mama pozwoliła mi zrobić z nią, co chcę. Chciałam tylko jej nogi :)



Po rozkręceniu całości, metalowe części trzeba było wyszlifować i pomalować farbą antykorozyjną.





Następnie farbą w sprayu do metalu nadałam nowy kolor czarny.
 


Gdy wszystko wyschło można było zabrać się za skręcanie. Przy maszynie był mały rozstaw nóg, dlatego listwy łączące nogi zostały przykręcone nad górną częścią nóg stołu. Dzięki temu blat będzie wyżej. 
 


Nową listwą łączącą została płyta OSB, przykręcona na kątowniki.



Blat został przykręcony do nóg śrubami nierdzewnymi. Otwory w blacie na główki śrub zostały powiększone by cała głowa się schowała i nie wystawała ponad blat.




W garażu wszystkie elementy zostały skręcone i dopasowane, następnie biurko do przeniesienia zostało rozkręcone i w częściach zaniesione na piętro. 

W biurze zaczęło się skręcanie.










W markecie budowlanym na wymiar blatu, czyli płyty OSB została przycięta pleksia.






Do wykończenia blatu zostały wykorzystane listwy schodowe. Przycięte pod kontem piłą ręczną










Jestem zadowolona z efektu końcowego (siostra również). Stół jest ciężki i stabilny. Nie chwieje się, a tego obawiałam się przy kupnych nogach.


Koszty:
Płyta OSB 76,00 zł
Pleksia 128,00 zł + cięcie 1,00 zł = 129,00 zł
Kątowniki 4 szt. x 3,96 zł = 15,84 zł
Zestaw podkładek 9,98 zł
Śruby nierdzewne 6 szt. x 1,02 zł = 6,12 zł
Farba antykorozyjna 17,62 zł
Farba do metalu 19,99 zł
Listewki schodowe 2 szt. x 9,90 zł, 2 szt. x 19,00 zł = 57,80 zł
Nakrętka nierdzewna 6 szt. x 0,57 zł = 3,42 zł
Szczotka tarczowa 8,98 zł
Szczotka doczołowa 13,98 zł

Łączny koszt: 358,73 zł

Narzędzia:
Wiertarka ze szczotkami drucianymi, wkrętarka, śrubokręty, wiertarka, piła ręczna.

Posty powiązane:
Biuro – część 1   regał na segregatory
Biuro – część 2  kinkiety z doniczek


1 komentarz:

drewniany dekoracyjny stolik na korytarz

Zrobienie stolika od podstaw to jedno z ostatnich wyzwań jakie sobie niedawno zaplanowałam. I jestem mega zadowolona z efektu końcowego:) Za...